Wycieczka po Warszawie śladami „Lalki” B. Prusa

W środę 31 maja nasz klasa ( 2a) pod opieką wychowawczyni p. Małgorzaty Choromańskiej oraz p. Doroty Aniszewskiej udała się na ścieżkę edukacyjną śladami „Lalki” Bolesława Prusa
po Warszawie. Trasę wycieczki, prowadzącej szlakiem jednej z najbardziej warszawskich powieści, rozpoczęliśmy od Starego Miasta, gdzie mieszkał jeden z bohaterów utworu – subiekt Ignacy Rzecki. Następnie skierowaliśmy się na Podwale, ulicę przy której mieścił się opisany
w powieści sklep Mincla. Przechodząc koło restauracji Honoratka dotarliśmy do Pałacu Paca,
w którym odbywała się licytacja kamienicy Łęckich oraz do Kościoła Kapucynów, w którym modlili się Tomasz Łęcki i Baronowa Krzeszowska o korzystny przebieg licytacji.
Kolejnym punktem trasy był Teatr Wielki, w którym Stanisław Wokulski, ujrzawszy Izabelę Łęcką, zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia. Ważnymi miejscami związanymi z akcją powieści były również: Pałac Jabłonowskich, Kościół Seminaryjny i Hotel Europejski.
Pamiątkowe zdjęcie zrobiliśmy pod pomnikiem Bolesława Prusa, pisarza nazywanego „kronikarzem Warszawy”. Następnie udaliśmy się na Krakowskie Przedmieście, przy którym mieściły się stary i nowy sklep Wokulskiego oraz mieszkania Rzeckiego i Wokulskiego.

Wyprawę zakończyliśmy na dziedzińcu Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obejrzeliśmy gmach dawnej Szkoły Głównej, w której studiował autor „Lalki”. Tam też powtórzyliśmy wiedzę zdobytą podczas wycieczki a wychowawczyni zorganizowała nam quiz wiedzy o „Lalce”. Odwiedzenie miejsc, ściśle związane z wydarzeniami i bohaterami powieści, pozwoliło nam ugruntować wiedzę o lekturze oraz poczuć klimat-XIX wiecznej Warszawy..